Aby omaľovánky pomáhali...
Často počúvam, že keď dieťa nemá dobrú grafomotoriku, odporúčajú sa rodičom nakúpiť omaľovánky.
Často počúvam, že keď dieťa nemá dobrú grafomotoriku, odporúčajú sa rodičom nakúpiť omaľovánky.
Aby sme dieťaťu mohli pomôcť s písaním, musíme presne vedieť zanalyzovať pohyby, ktoré sa na písaní zúčastňujú a zároveň ich rozvíjať oddelene v súlade s vekom a schopnosťami konkrétneho dieťaťa. Čo sa často nedeje!
Ja vždy zdôrazňujem, že dieťa musí mať hlavne dostatok príležitostí kresliť a nesmieme mu brať spontánnosť pri kreslení, tým, že ho budeme stále len úkolovať zadaniami. Výsledkom je potom často otrávenosť dieťaťa a kreslenie sa stáva len nutnou povinnosťou.
Rozvoj grafomotoriky má byť hravý a nápaditý. Nie schematický. A práve taká je táto kniha. V centre jej pozornosti sú ruky, ktoré sú kľúčové pri dobrej grafomotorike. Pri rozvoji grafomotoriky sa ruke venujeme veľmi málo. Pričom plynulosť písania priamo súvisí s tým, ako poúživame ruku. Ruky, obrazne povedané, komunikujú svojím jazykom, ktorému sa...